قدرت دریایی ایران در تراز قدرت‌های فرامنطقه‌ای

آمار مطالب

کل مطالب : 870
کل نظرات : 52

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آرامش بهاری و آدرس aramesh_bahari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : صادق
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1396
نظرات

 

قدرت دریایی ایران در تراز قدرت‌های فرامنطقه‌ای/ ایران تاکنون با کدام کشورها رزمایش مشترک دریایی داشته است؟به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حضور در آب‌های آزاد و اعزام مستمر ناوگروه‌های رزمی و پشتیبانی به منظور تامین خطوط مواصلاتی و برقراری امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ایرانی، چندین سال است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را به یک نیروی راهبردی و اثرگذار تبدیل کرده است.
 
این نیرو که از یک دهه قبل دریانوردی را در عرصه اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد آغاز کرده توانسته با استفاده از تجهیزات و امکانات بومی، خود را در سطح نیروهای دریایی جهان مطرح کند به‌طوری‌‌که در سال‌های نخست ورود به عرصه آب‌های بین‌المللی برخی از این کشورها از دریانوردی ناوگروه ایرانی در عرصه اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد اظهار شگفتی کرده و یا بعضا به‌طور کلی آن را تکذیب می‌کردند.
 
نیروی دریایی راهبردی ارتش که در طی سال‌های اخیر با تلاش متخصصان داخلی در جهاد خودکفایی و همچنین صنایع دفاعی توانسته است بسیاری از نیازهای عملیاتی خود را در حوزه سطحی، زیر سطحی و فراسطحی تامین کند، امروزه ارتباطات گسترده و قابل قبولی را با بزرگترین قدرت‌های دریایی دنیا یعنی چین و روسیه برقرار کرده است.
 
این نیرو که با تلاش متخصصان داخلی از انواع ناوشکن‌های سنگین و سبک استفاده می‌کند، امروز به سطحی از قدرت و توانمندی رسیده است که همتراز با قدرت‌های دریایی بزرگ دنیا قرار گرفته و در رفت و آمدهای صورت گرفته رزمایش‌های دریایی یک روزه یا دو روزه‌ای را با ناوگره‌های این کشورها برگزار می‌کند که این خود بیانگر میزان قدرت نیروی دریایی راهبردی ارتش در شرایط کنونی است.
 
لذا در این راستا نیروی دریایی ارتش دقایقی پیش رزمایش یک روزه خود را با ناوگروه چینی متشکل از 3 فروند ناو رزمی و پشتیبانی که سه روز گذشته (پنج‌شنبه) در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفته بود را آغاز کرد.
 
همچنین این نیرو در مهرماه سال 93 رزمایش مشترکی را در آب‌های دریای خزر با ناوگروه روسیه در راستای تحکیم روابط و برقراری امنیت دریای شمال برگزار کرد. قطعا برگزاری اینگونه رزمایش‌ها ضمن گسترش روابط و مناسبات فی مابین، و پیام استراتژیک برای قدرت‌های فرامنطقه‌ای حاضر در منطقه بیانگر قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه تجهیزات آفندی و پدافندی و قدرت و تحرک مناسب شناورها، سطحی‌ها، زیر سطحی‌ها و سامانه‌های جنگال، مخابراتی، پهپادی، بالگردی، سونارهای زیر سطحی و اکوساندر، سامانه‌های الکترواپتیکال، رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک‌های کروز، بومی‌سازی رادار هوایی، بهره‌گیری از سامانه کنترل مانیتورینگ به‌منظور کنترل و هماهنگی عملیاتی فی‌مابین موتور، شافت، پروانه و ناوبری، سامانه چف و هماهنگ کننده و.... است.
 
نیروی دریایی ارتش در شرایطی خود را به این مرحله از قدرت رسانده است که خود امروز پیشرفته ترین اژدرها را در سطح نیرو تولید کرده و در حوزه پدافند ساحلی نیز از موشک‌های کروز 15 الی 300 کیلومتری بهره می‌برد.
 
 این نیرو در حوزه ناوشکن‌ها از ناوشکن‌های کلاس موج که ساخته و طراحی شده صنعت دفاعی کشور به نام‌های جماران، دماوند و سهند که مراحل نهایی خود را می‌گذراند، بهره می‌برد و قادر به اجرای ماموریت در نقاط دوردست هستند. همچنین این نیرو از زیردریایی‌های کلاس سنگین طارق و کلاس سبک غدیر و انواع شناورهای موشک انداز و اژدر پرتاب کن استفاده می‌کند.
 
امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در 7 آذر سال 95 در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: نیروی دریایی قصد دارد قاره آفریقا را دور بزند و عرض اقیانوس اطلس را طی کند و در دریای جنوبی چین پهلو بگیرد که این اظهارات بازتاب گسترده‌ای از توان نیروی دریایی ایران در سطح دنیا داشت.
 

 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی پیش از این نیز با ناوگروه‌هایی از ایتالیا، عمان و پاکستان رزمایش‌های مشترکی را برگزار کرده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود